PEMBERDAYAAN PEREMPUAN DALAM SPIRITUALITAS ISLAM (Suatu Upaya Menjadikan Perempuan Produktif)

  • Hasanatul Jannah
Abstract views: 620 , Full Text downloads: 1155

Abstract

Abstrak:
Artikel ini mengulas tentang pemberdayaan perempuan dalam spritulitas Islam, Perempuan sudah semestinya berani  memulai memberdayakan dirinya sendiri dengan melakukan upaya-upaya revolusioner seperti: memiliki manajemen waktu, menambah wawasan informasi, pengetahuan dan keterampilan yang berkaitan dengan hak dan kewajibannya sebagai perempuan dan meningkatkan pemahaman tentang kesehatan diri, baik fisik maupun mental. Di mana faktor penunjang utama pemberdayaan adalah pendidikan yang menjadi kebutuhan  perempuan dimulai dari diri masing-masing. Dalam artikel ini juga diuraikan profil perempuan-perempuan Islam inspirasional yang banyak memberikan inspirasi bagi perempuan yang lain untuk maju

Kata kunci:
Pemberdayaan perempuan, produktifitas, dan spiritualitas islam

Abstract:
This article reviews the women empowerment from the perspective of Islamic spirituality. Women should have been courageous to begin to empower themselves in performing revolutionary efforts: possesing time management, skill and knowledge concerning their obligation and right as women, and accelerating their comprehension on physical and mental self-soundnesses. However, the main factor that can support the women empowerment is education. It becomes the women need and must be fulfilled by themseves. This article is also about to break down the profiles of inspirative female Muslims that inspire the other women to progress.

Key words:
the women empowerment, productivity, and Islamic spirituality

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Hasanatul Jannah
Kantor Kementerian Agama Kabupaten Pamekasan Jl. Swatantra Pamekasan
Published
2012-02-16
How to Cite
Jannah, Hasanatul. 2012. “PEMBERDAYAAN PEREMPUAN DALAM SPIRITUALITAS ISLAM (Suatu Upaya Menjadikan Perempuan Produktif)”. KARSA Journal of Social and Islamic Culture 19 (2), 136-45. https://doi.org/10.19105/karsa.v19i2.62.
Section
Original Articles