Penerapan Model Pembelajaran Inquiry Discovery dalam Pendidikan Agama Islam
Abstract
Downloads
References
Iskandar, Psikologi Pendidikan, Sebuah Orientasi Baru, Ciputat: Gaung Persada, 2009.
Yamin, Martinis Paradigma Pendidikan Konstruktivistik, Impelementasi KTSP & UU No. 14 2005 Tentang Guru dan Dosen, Jakarta: Gaung Persada Press, 2008.
Muhammad Rasyid Ridla, Tafsîr alManâr, Kairo; Dar al Manar, 1373H, Juz I.
Jalal, Abdul Fattah, Azas-Azas Pendidikan Islam, ter. Henry Noer Ali, Bandung:Diponegoro, 1988.
Al-Abrâshî, Muhammad Âthyah, Rûh al-Tarbiyah wa al- ta’lîm, Saudi Arabiya: Dar al Ahya’, tt.
Al-Attâs, Muhammad Naquib (Konsep Pendidikan dalam Islam,Bandung: Mizan, 1988.
Nata, Abuddin, Sejarah Pendidikan Islam Pada Periode Klasik dan Pertengahan, Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, Cet. I, 2004.
Ahmadi, Ideologi Pendidikan Islam, Yogyakarta;Pustaka Pelajar, Cet. I,2005.
Muhaimin, Wacana Pengembangan PendidikanIslam, Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2003.
Hasan Langgulung, Manusia dan Pendidikan,Jakarta: Pustaka al Husna, 1986.
Muhaimin, et.al., Paradigma Pendidikan Islam, Upaya mengefektifkan Pendidikan Agama Islam di Sekolah, Bandung : PT Remaja Rosda Karya, Cet III, 2004.
Rusman, Model-Model Pembelajaran; Mengembangkan Profesionalisme Guru (Jakarta: PT RajaGrafindo Persada, 2013.
Shoimin, Aris, 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013, Yogyakarta : Ar-Ruzz Media, 2014.
Trianto, Mendesain Model Pembelajaran Inovatif, Progresif, dan Kontekstual , Jakarta: Prenamedia Group, 2014.
Warsono & Hariyanto, Pembelajaran aktif.Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2013.
Arends, Richard I, Learning To Teach, Yogyakarta: Pustaka Belajar, 2008.
Suyadi, Strategi Pembalajaran Pendidikan Karakter, Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2013
Abidin, Yunus Desain Sistem Pembelajaran Dalam Konteks Kurikulum 2013, Bandung:PT. Refika Aditama, 2014.
Hamruni, Strategi Pembelajaran. Yogyakarta: Insan Madani, 2011.
Nasih, Ahmad Munjin, Metode dan tekhnik pembelajaran pendidkan agama islam, Bandung:PT Refika Aditama, cet1, 2009.
Mulyono, Strategi Pembelajaran, Malang:UIN-Maliki Press, 2012.
Djamarah,Syaiful Bahri dan Aswan Zain,StrategibelajarMengajar, Jakarta: Rineka Cipta, 2006.
N.K, Roestiyah, Strategi BelajarMengajar,Jakarta:PTRhinekaCipta,1998. Cet.V
Uno Hamzah B. & Nurdin Muhammad, Belajar dengan Pendekatan Pailkem; Pembelajaran Aktif, Inovatif, Lingkungan, Kreatif, Efektif, Menarik, Jakarta: PT Bumi Aksara, 2014.
Iskandar, Psikologi Pendidikan, Sebuah Orientasi Baru, Ciputat: Gaung Persada, 2009.
Komalasari, Kokom Pembelajaran Kontekstual, Konsep dan Aplikasi,(Bandung: PT. Refika Aditama, 2011.
Herman, Tatang, Pembelajaran Berbasis Masalah Untuk Meningkatkan Kemampuan Erpikir Matematis Tingkat Tinggi Siswa Sekolah Menengah Pertama Educationist No. I Vol. I Januari 2007 ISSN : 1907
Copyright (c) 2018 TADRIS: Jurnal Pendidikan Islam
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal operates an Open Access policy under a Creative Commons Non-Commercial 4.0 International license. Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a
Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
that allows others to share — copy and redistribute the material in any medium or format, and adapt — remix, transform, and build upon the material.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (see The Effect of Open Access).